آموزش زبان تجاری (درس شانزدهم)

آموزش زبان تجاری (درس شانزدهم)» در این درس از آموزش زبان تجاری، به بررسی واژه های برنامه، ساختار سازمانی مسطح و اخلاق حرفه ای  پرداخته و مثال هایی در خصوص سه لغت یاد شده ارائه می دهیم.

۱) program (برنامه)


تعریف:
 نقشه راهی برای دستیابی به اهداف سازمانی بوده و مشخص می نماید که چه کاری، توسط چه کسی، در چه زمانی، توسط چه ابزارهایی و با چه جزئیاتی باید انجام بگیرد.

مثال :

1-By sticking to a program I was able to achieve a result that maximized my possible expectations in pursuing the project.

۱- با تمرکز روی یک برنامه، من نتیجه ای را گرفتم که  انتظارات ام از پروژه را به میزان زیادی برآورده کرد.

 ۲) flat organization (ساختار سازمانی مسطح)


تعریف:

یک نوع ساختار منحصر به فرد در جهت تحقق اهداف سازمانی می‌باشد. طراحی این نوع ساختار به گونه‌ای است که حداقل فاصله بین مدیران و کارکنان ایجاد می شود. درست برخلاف ساختارهای سازمانی دیگر که چندین لایه فاصله طبقاتی میان مدیریت و کارکنان بوجود می‌آورند، این نوع ساختار سازمانی به دنبال مشارکت فعالانه کارکنان  و در نهایت دستیابی به اهداف سازمان می باشد.

 

مثال :

1- The flat organization of the company allowed for increased communication which was believed to be the source of the higher than normal profits.

۱- ساختار سازمانی مسطحِ شرکت، افزایش تعاملات را به دنبال داشت که منجر به سودآوری بیشتر شد.

2- It was a flat organization and I preferred that because it made things a lot easier.

۲-من ساختار سازمانی مسطح را ترجیح دادم چون این ساختار باعث شد که همه کارها آسان تر انجام شوند.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس سوم)

3- In the current economy, it became common for companies to eliminate middle management and adopt a flat organization approach, bringing bottom level staff in direct contact with top level management.

۳-در اقتصاد فعلی، حذف نمودن مدیریت میانی و به کارگیری ساختار سازمانی مسطح در شرکت ها رایج شده است و در پی استفاده از این ساختار، کارکنان در تماس مستقیم با مدیریت ارشد قرار می گیرند.

۳) work ethic (اخلاق حرفه ای)

تعریف :
اعتقاد به این که کار یک مزیت اخلاقی و توانایی ذاتی برای تقویت شخصیت افراد محسوب شده و نوعی وجدان کاری نسبت به هر نوع کار، وظیفه و مسئولیت است.


مثال :

1-In my position as an employer, an employee with a strong work ethic will be more likely to be promoted than an employee who is not committed to their job and responsibilities.

۱-در موقعیت من به عنوان کارفرما، کارمندی با اخلاق حرفه ای قوی تر، مورد قبول تر است تا کارمندی که به کار و مسئولیت هایش تعهدی ندارد.

2-When interviewing prospective employees and doing reference checks, I exert great effort to find out about their past work ethics.

۲-در زمان مصاحبه با کارمندان آینده نگر و بررسی پیشینه شغلی آنها، من به تحلیل اخلاق حرفه ای گذشته آنها می پردازم.

3-It is so much better when the new employees we hire have a strong work ethic it makes training them and working with them much easier.

۳- در زمان استخدام کارمند جدید، اگر افراد دارای اخلاق کاری بالا باشند، آموزش و کارکردن با آنها آسان تر خواهد شد.

حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس دوم)

*اگر سوالی در مورد ۳ لغت توضیح شده در این درس دارید یا لغت جدیدی در متن برایتان نا آشناست، از طریق بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان مجموعه  در اسرع وقت توضیحات کامل در اختیارتان قرار دهند.

فروغ فکری

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم. همواره به دنبال خواندن، آموختن و آموزش مفاهیم نو و کاربردی به دیگران بوده و به حوزه های مدیریت منابع انسانی، برندینگ و تبلیغات علاقه مندم. امیدوارم با ارائه دانش و تجربه ام بتوانم مخاطبان را به سوی موفقیت در کسب و کارشان سوق داده و نقش موثری در انتقال دانش روز مدیریتی به آنها ایفا نمایم.

مشاهده همه پست ها
مقالات مجموعه آموزش زبان تجاری را به ترتیب پیشنهادی زیر مطالعه کنید.
حتماً بخوانید :  آموزش زبان تجاری (درس نهم)

دیدگاه خود را بنویسید

" دانلود رایگان فایل آموزشی " بزرگترین اشتباهات زبان بدن در محل کار

با مطالعه این فایل آموزشی، می توانید با 20 حرکت ممنوعه در زبان بدن آشنا شوید