ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

برندینگ سالن زیبایی (8 رکن اساسی)

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
برندسازی برند سازی برندینگ سالن های زیبایی موفق

در این مقاله از مدیرنو، به تشریح راه های تبلیغات و برندینگ یا برند سازی سالن های زیبایی و رازهای سالن های زیبایی موفق اشاره خواهیم کرد. وقتی به چیزهایی فکر می‌کنید که سالن شما را از سایر سالن‌های منطقه متمایز می‌کند، آیا برند شما نیز جز برندهای قدرتمند قرار می‌گیرد؟ یک برند قوی مشتریان را جذب می‌کند، شما را در ذهن مشتریان نگه می‌دارد و از وفاداری مشتریان حمایت می‌کند. چه صاحب یک سالن جدید باشید و چه مدت‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کنید، توصیه‌های مطرح شده در این مقاله به شما برای ساخت برند سازی قوی سالن زیبایی کمک خواهد کرد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درصورتیکه نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید به صفحه طرح مشاوره 90 مراجعه فرمایید.

هشت رکن برندسازی سالن زیبایی که در ادامه تشریح خواهد شد، به سوالات مختلفی پاسخ خواهد داد. شما کی هستید؟ سبک، ماموریت و شخصیت شما چیست؟ برای چه چیزی ارزش قائل هستید؟

برندسازی قوی سالن زیبایی کلید آگاهی کسب و کار شماست. سالن های زیبایی موفق در اقدامات و گفته‌های خود واضح و پایدار هستند. مردم می‌خواهند بدانند وقتی با شما به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنند و زمانی که شخصاً از سالن شما بازدید می‌کنند چه انتظاری می‌توانند داشته باشند.

ثبات برند پتانسیل افزایش درآمد تا 20 درصد را دارد.

اصول برندینگ سالن زیبایی

برای برند سازی سالن زیبایی ، درک هشت رکن اساسی مهم است:

  1. ماموریت
  2. چشم انداز
  3. اعتبار
  4. شعار
  5. شخصیت
  6. ظاهر
  7. سازگاری
  8. حضور

همانطور که این عناصر را در پروسه برندسازی کسب و کار خود اجرا می‌کنید، ساختار محکمی را برای انطباق با زمینه‌ها و شرایط جدید فراهم می‌کنید.

برندسازی برند سازی برندینگ سالن های زیبایی موفق

1. ماموریت

همه چیز با یک ماموریت شروع می‌شود. بیانیه ماموریت شما باید در قلب طرح تجاری و برند شما قرار داشته باشد.

بیانیه ماموریت شما باید واضح و مختصر باشد. یک یا دو جمله که هدف و رسالت شما را به طور خلاصه مطرح می‌کند. سعی کنید از مدل دایره طلایی Simon Sinek استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا بیانیه‌ای برای هدایت کسب و کار خود بسازید و ارزش منحصربه‌فردی را که سالن شما ارائه می‌دهد، به اشتراک بگذارید.

درصورتیکه نیاز به شرکت در دوره های تخصصی دارید به صفحه مدیریت سالن های زیبایی مراجعه فرمایید.

 

مدل دایره طلایی در برندینگ سالن زیبایی

مدل دایره طلایی به سه دایره متحدالمرکز اشاره دارد. از بیرون به داخل، آنها عبارتند از:

  1. چه چیزی: سالن شما چه کار می کند؟ چه محصولات و خدماتی ارائه می دهید؟
  2. چگونه: چگونه سالن شما کارها را به گونه‌ای متمایز انجام می‌دهد؟
  3. چرایی: دلیل اساسی کسب و کار شما چیست؟ چه چیزی شما را هدایت می‌کند؟

همه شرکت‌ها می‌توانند «چه چیزی» کسب‌وکار خود را بیان کنند. تعداد کمی می‌توانند «چگونه» را تعریف کنند، و تعداد خیلی کمی می‌توانند «چرایی» خود را به شما بگویند.

مثالهایی از تدوین ماموریت در برندینگ سالن زیبایی

برند سازی سالن زیبایی خود را با بیانیه ماموریت قوی شروع کنید. در اینجا چند مثال برای الهام بخشیدن به شما آورده شده:

کارکنان سالن آلیس وودروم با یک گروه هنری و آموزش دیده از آرایشگران، مربیان و هنرمندان، ماموریت دارند تا زندگی مشتریان خود را از طریق موهایشان بهتر کنند. (سالن آلیس وودروم در استو، OH)

«وقتی یک زن احساس زیبایی می‌کند، قدرت‌بخش است. اعتماد به نفس به شما این امکان را می‌دهد که ماجراجویی‌هایی را انجام دهید که هرگز فکر نمی‌کردید بتوانید یا بخواهید. من می‌خواهم آن را به دیگران منتقل کنم.» (پراداس گلو، چندین مکان)

“مراقبت از موی پیشرفته.” (Fringe در تورنتو، ON)

ما معتقدیم که مردم به سالن‌ها می‌روند تا ظاهر خاصی داشته باشند. مردم به Nine Zero One می‌آیند تا احساس خاصی داشته باشند.” (سالن Nine Zero One در لس آنجلس، کالیفرنیا)

جست‌وجوی یک آرایشگر طبیعی می‌تواند یک تجربه خطرناک و خسته‌کننده باشد. Fabulocs به شما کمک می‌کند تا آرایشگر مناسب برای نیاز موهای طبیعی خود را پیدا کنید. (فابلوکس در لانهام، MD)

مخاطبان هدف خود را بشناسید و انتظاراتی در مورد آنچه که از طریق سالن شما می‌توانند پیدا کنند را ایجاد کنید.

 

2. اهمیت تدوین ارزش ها در برندینگ سالن زیبایی

چه چیزی برای شما به عنوان یک تجارت مهم است؟ ارزش برند شما باید در تک تک عملیات اجرایی و محتوای بازاریابی دیجیتال شما نمود پیدا کند. آنها را به عنوان قولی که به مشتریان خود می‌دهید، در نظر بگیرید.

چند سال گذشته انتظارات ما از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. مصرف‌کنندگان از نظر اجتماعی آگاه‌تر و وظیفه‌شناس‌تر هستند، و ممکن است تعجب کنند که چگونه کسب‌وکار شما با برخی از بزرگترین چالش‌های جهان مقابله می‌کند. آیا سالن شما دارای محصولات دوستدار زمین است؟ آیا به کارکنان خود دستمزد منصفانه پرداخت می‌کنید؟ مشتریان شما می‌خواهند بدانند که شما برای تحقق چه ارزش هایی می‌جنگید.

سعی کنید پنج ارزش اصلی کسب و کار خود را شناسایی کنید. سپس راه هایی را که در تبلیغات و برندینگ سالن زیبایی خود بیان می‌کنید، مشخص کنید. برای ایجاد چه نوع تجربه‌ای تلاش می‌کنید؟ چه چیزی و چه کسی را معرفی می‌کنید؟

شما باید در مورد تأثیری که می‌خواهید بر جهان یا صنعت و همچنین بر مشتریان خود داشته باشید، فکر کنید. ادعاهای زیر از صفحات “درباره ما” سالن‌های مختلف می آید:

“هدف سالن زیبایی ون مایکل، بالا بردن سطح صنعت زیبایی و ارتقای آرایشگری به عنوان یک حرفه حرفه‌ای ارزشمند است.” (ون مایکل، چندین مکان در GA)

سالن دیاسپورا بر حفظ و تداوم فرهنگ‌ها و میراث‌های مختلف دیاسپوریک در خارج از آفریقا از طریق آرایشگری متمرکز است. (دیاسپورا در بالتیمور، MD)

این عبارات به ایجاد دو برند کاملاً مشخص اما بسیار متفاوت کمک می کند.

3. اصالت

اصالت باید هدف شما و همچنین محتوای اصلی تولید شده در برندینگ سالن زیبایی شما باشد.

جاه طلبی و تعهد هر دو از ارکان سالن های زیبایی موفق هستند. اما در مورد مأموریت و ارزش های خود وفادار بمانید. ادعاهای خود را واقع بینانه و ریشه در باورهای خود نگه دارید. سپس به آن ادعاهایی که در کانالهای ارتباطی منعکس‌کننده ایده‌آل‌های اصلی شما هستند، عمل کنید. خود را در نظر مصرف کنندگان قابل اعتماد نشان دهید.

یک نظرسنجی از 2000 بزرگسال نشان داد که 86٪ از مصرف کنندگان معتقدند که اصالت عامل مهمی در انتخاب برندهای مورد حمایت آنها است. اما بیش از نیمی از آنها فکر می‌کنند که اکثر برندها در ایجاد محتوای معتبر شکست می‌خورند.

 

4. شعار

مانند اصالت، شعار نیز باید هر عنصری از برند شما را مشخص کند. در هر اقدامی، داستان فردی خود را بگویید.

یکی از راه‌های متمایز شدن از انبوه رقبا، استفاده از یک شعار تبلیغاتی خوب است. مجموعه خود را به عنوان عنصری قابل شناسایی و به یاد ماندنی معرفی کرده و پیشنهادات سالن خود را در چند کلمه کوتاه بیان کنید. برای مثال شعارهایی از دو سالن ذکر شده در بالا آورده شده است:

“متخصصین موهای پیچ خورده.” (فابلوک)
«زندگی بهتر از طریق موهایی بهتر.” (سالن آلیس وودروم)

هر یک از این شعارها بیانیه ماموریت را به عبارتی تبدیل می‌کند که خصوصیات منحصر به فرد سالن شما را مطرح می‌کند.

5. شخصیت

می‌خواهید مردم برند شما را چگونه توصیف کنند؟ فهرستی متشکل از سه یا چهار صفتی را که می‌خواهید برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند را مشخص کنید.

آیا می‌خواهید یک سالن فوق العاده لوکس و شیک باشید که به مشتریانتان احساس چهره‌هایی مشهور/خاص نازپرورده را القا می‌کند؟ یا به دنبال ایجاد یک برند جالب و عجیب هستید که مردم را در یک فضای جسورانه و سرگرم کننده قرار می‌دهد؟ آیا برند سالن شما کلاسیک، مدرن، غیر متعارف، گرم یا براق است؟

همانطور که سایر عناصر برندینگ سالن زیبایی خود را طراحی می‌کنید، این صفت‌ها را نیز در ذهن داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه :

6. ظاهر

شما به عنوان یکی از سالن‌های زیبایی، قدرت ظاهر را بهتر از هر کسی درک می‌کنید. برند سازی سالن زیبایی شما باید دارای سبکی مشخص و قابل تشخیص باشد.

  • لوگو
  • رنگ‌ها
  • فونت
  • گرافیک
  • طراحی وب سایت
  • ویترین و سالن
  • بسته‌بندی‌ها و سربرگ

لوگوی خود را با دقت طراحی کنید، زیرا در مکان‌های مختلفی ظاهر می‌شود. یک لوگوی جذاب و قابل تشخیص، استفاده از فرصت‌های برندسازی مانند هدایا را آسان می‌کند.

همچنین باید فکری برای راه‌اندازی سایت خود کنید. شاید امروز ضرورتی در ایجاد وب سایت سالن خود احساس نکنید، اما با توجه به عدم پایداری شبکه‌های اجتماعی، پیشنهاد می‌کنیم راه‌اندازی وب سایت خود را در اولویت قرار دهید.

 

7. سازگاری

داشتن بیانیه ماموریت و طراحی خوب هویت بصری کافی نیست. شما باید از چنین ابزارهایی در تمام کانال‌ها و رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. با این کار، عناصر متنوع برندینگ سالن زیبایی خود را به یک برند منسجم تبدیل می‌کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید هنگام توسعه برندینگ سالن زیبایی خود انجام دهید اینست که؛ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها خود را مکتوب کنید. این سند باید دستورالعمل‌های واضحی را برای تمام محتوای برند شما ارائه دهد.

  • بیانیه ماموریت
  • شخصیت
  • رنگ سازمانی
  • سبک تصاویر
  • تایپوگرافی
  • صدای برند

صدای برند به این معناست که؛ محتوای نوشته شده شما چگونه به نظر می‌رسد. رسمی، خنده دار، صمیمانه و غیره.

 

8. حضور

هنگامی که دقیقاً متوجه شدید که چه کسی هستید، وقت آنست که تصمیم بگیرید کجا حضور خود را تثبیت کنید. اینکه چگونه با مشتریان ارتباط برقرار خواهید کرد؟

محتوای وسوسه کننده ایجاد کنید که مشتریان شما را دعوت می‌کند تا شما را بخشی از زندگی روزانه خود کنند، حتی زمانی که می‌خواهند یک قرار ملاقات ساده بگذارند. یکی از بهترین ابزارها برای انجام چنین کاری از طریق شبکه های اجتماعی است.

با افزایش تعداد فالوور اکانت اجتماعی سالن خود، مخاطبانی را برای اطلاع‌رسانی در مورد تبلیغات یا اخبار و نکات زیبایی به دست می‌آورید.

سالن‌های زیبایی در رسانه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای نمایش محصولات و خدمات خود دارند. با ارسال عکس ها و فیلم‌ها به طور منظم از جذابیت بصری هنر خود بهره ببرید. بخشی از برندسازی سالن زیبایی ، ایجاد جامعه‌ای پیرامون برند شماست. تعامل با مشتریان ورودی و اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

 

برندینگ سالن زیبایی خود را به سطح بعدی ببرید

حالا که هشت رکن برای برند سازی سالن های زیبایی موفق را درک کرده‌اید، می‌توانید مراحل مختلف را مرحله به مرحله انجام دهید.

می‌دانید که همه چیز با بیانیه ماموریت شما شروع می‌شود، پس از آنجا شروع کنید. یک تکه کاغذ بردارید و «چی»، «چگونه» و «چرا» را بنویسید. از طوفان فکری استفاده کنید و بعد از ثبت یادداشت‌ها، می‌توانید آنها را به صورت یک بیانیه منسجم و مختصر از هدف که از هفت ستون دیگر پشتیبانی می‌کند، صیقل دهید. شما در راه رسیدن به یک برند سالن زیبایی قوی و موفق خواهید بود، اگر تمامی این موارد را گام به گام پیش ببرید.

برای دریافت اطلاعات شرایط مشاوره برندسازی به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

یا از طریق راههای ارتباطی، با ما در ارتباط باشید.

 

منابع: constantcontact ، هیئت تحریریه مدیرنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟